Selasa, 23 Ogos 2011

Seumur hidup berpuasa..pernah tak???




Hari ini genap la 23 Ramadhan 1432H...yeah!!! maksudnya lagi 5 hari jer nak RAYA!!! ceh..macam kanak2 ribena la pulak..over-excited?? 

Sepanjang hidup korang la kan..apa benda2 peliks yang terjadi kat korang sepanjang korang berpuasa??? ala..apa2 yang pelik yang tak pernah2 jadi masa tengah puasa ker?? masa berbuka ker?? masa pergi terawih ker?? apa2 je la yang berkait dengan puasa....cerita la eh...

Semalam...23 Ramadhan 1432H...dalam sejarah seumur hidup saya berpuasa..erm..agaknya baper tahun eh... kalau kira dari 1st time puasa...rasanya dah 26 tahun kot puasa?? fuyoo....lama jugak!!! So, semalam nak tahu ape yg pelik berlaku???  

Cuba teka???
.
.
.
.
.
.
okey la...tengok la gambar berikut...agak2 korang tahu la ape dia??



.
.
.
.


La...tak tahu jugak apa yg jadi?? kalau nak tahu tak?? tak kira..saya nak bagitahu jugak...semalam kami sekeluarga telah ber'candle light' masa berbuka puasa semalam. eh...jangan pulak kata..elektrik kat rumah kami kena potong la pulak...bukan rumah kami jer....abis semua rumah kat sepanjang jalan ni ha bergelap....ala2 paparazzi plak...

Ni semua gara2 pemandu kontena yang bengong.  ada ke patut dia lalu jalan kat kawasan rumah kami yang kecik tu. bukan je membahayakan keselamatan penduduk setempat...tapi tengok...abis dia rodok tiang elektrik....x pasal2 tiang elektrik tu patah..wayar elektrik kat rumah saya pon putus dibuatnya...tak cukup dengan itu.....sampai pondok telefon pon ranap dibuatnya.. kalau lah saya berada di tempat kejadian masa tu..saya dah snap dah gambar kejadian tu & muka pesalah tersebut. buat bahan bukti. tapi masa saya balik kerja semalam dah takde da..sbb ia berlaku waktu tengahari. saya balik tengok2 jalan kena block & tengok staf TNBD tengah buat wiring....

So...benda pelik yang berlaku sepanjang berpuasa seumur hidup adalah....berbuka puasa diterangi cahaya lilin....romantik kan??? 




....hahaha....






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LIKE eh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

cinta (62) agama (58) islam (27) friends (24) jodoh (18) idea (13) doodles (9) career (8) mood (7) follower (5)