Ahad, 16 Oktober 2011

Saya dan Mr. RH ada Lesung Pipit..

Korang ada lesung pipit tak?? Bukan batu lesung tuk menumbuk sambal belacan tu.. Lesung pipit tu mcm lubang kat muka la...ada orang bila senyum je nmpak lubang @ lesung pipt tu. ada org yg lesung pipit dia dalam...dia x senyum pun bleh nampak dah. kira macam lekuk kat pipi la....

Saya ada lesung pipit tau. Tapi bila senyum je la baru nampak...paling ketara yang belah pipi kanan. Macam ne lesung pipit boleh jadi yer??? comel tak ada lesung pipit. Kalau saya senyum orang kata macam Pretty Zinta.. Hehehe.. Ala2 bolloywood tu...



comelkan dia ni...



dalam pic ni tak nampak la lesung pipit saya tu....




nampak tak lekuk kat pipi kanan tu...




okey...kita tengok apa sebenarnya lesung pipit tu eh....




Satu artikel berkenaan lesung pipit. Mengikut sumber ni, sebenarnya lesung pipit yang menjadi kegilaan sesetengah orang ni merupakan kecacatan yang berlaku pada otot di kawasan pipi kulit muka.


Lesung pipit boleh terjadi apabila otot zygomaticus utama yang terbentuk lebih pendek daripada ukuran sebenar, ataupun otot ini terbelah menjadi dua. Ketika seseorang itu tersenyum atau ketawa maka akan berlaku satu daya tarikan kulit yang akan menghasilkan lesung pipit (efek penarikan kulit tersebut).




Secara anatomi, lesung pipit (dimple) adalah sejenis kecacatan.


Apa yang menariknya, lesung pipit ini adalah satu kecacatan yang menjadi rebutan apabila ada satu kaedah pembedahan bagi mewujudkan lesung pipit pada raut wajah asli.


Menurut kajian yang dah dijalankan, lesung pipit dipengaruhi oleh faktor genetik. Dan lebih menarik lesung pipit adalah gen yang dominan. Maksudnya, kalau mana-mana pasangan yang salah sorangnya ada lesung pipit, anak yang bakal lahir akan ada berpotensi untuk dapat lesung pipit sebanyak 20-50%.


Jom kita usha jejaka2 yang mempunyai lesung pipit yang dikatakan kecacatan yang menarik ni...



hensem kan BF saya ni...



ni pun...bikin hati cair jer...





ni sorang lagi...adus....sabar2....\



tapi yang betul2 buat saya jatuh hati.....


.
.
.
.
.
.
.
.


siapa lagi??? tentulah Mr. RH saya



sweet sangat dia dengan lesung pipit dia tu...sama dengan saya pulak tu...


Hensem kan Mr. RH saya... Hehehe...alamat kembang la cik abang saya ni bila baca entri ni. Tapi memang hakikat bahawa saya jatuh cinta dengan lesung pipit dia tu. Kalau nak marah..nk merajuk dengan dia...tapi bila tgk dia senyum kat kita...aduhai...cair dibuatnya...sebab tu saya tak boleh nk merajuk & marah dia....x bleh tahan dengan senyuman dan lirikan mata dia tu....dush...dush..kantoi!!!




p/s: kira kami ni ada kecacatan jugak la yer??? tapi sweet kan???










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LIKE eh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

cinta (62) agama (58) islam (27) friends (24) jodoh (18) idea (13) doodles (9) career (8) mood (7) follower (5)