Sabtu, 15 Oktober 2011

Saya Pergi Test Shoot Cover Majalah NUR

Ini cerita jumaat minggu lepas, 7 Oktober 2011. Lepas subuh saya duk engadap godek2 ZTE Blade saya. Biasa la sekarang dah jadi rutin check FB...update status...check-in..macam2 la bleh buat skrg apabila semuanya dihujung jari runcing saya ni jer.

Dalam duk godek2 FB saya tu saya tengok page NUR.. alamak ada post menarik la...


Terus saya excited jadinya. Saya call no yang tertera...tapi tak berjawab.... Then saya komen la kt Fanpage...



Pastu SMS pun masuk...Cik Azza dah reply. dia suh datang kat pejabat Karangkraf. Hish...macam tak caya jer... saya pun apa lagi...siap-siap terus. Kebetulan hari tu saya ambil cuti sebab nak pergi panjat gunung ngn Mr. RH. Saya pun call Mr. RH bgtau berita ni. 

Me: Ayg... Syg nak g photo-shoot tuk Cover Majalah Nur. Boleh?
Mr. RH : ha....photo-shoot... tak bgtau pun?? macam ne boleh dapat?
Me: ni nak bgtau la ni...ntah..td tengok FB..pastu dia post offer. Syg call orang tu tak dapat. tapi pastu dia sms suh dtg kat Karangkraf. Start 9am-12pm.
Mr. RH : ok..pergi la....(macam x bg jer)
Me : Ayg teman Syg...boleh??
Mr. RH : Ok. Nnt Ayg hantar Syg. Nak pergi kul baper?
Me: Yeah...Sayang awak!!! Start kul 9. Kita pergi kul 8.30 pagi ye. Nak pakai baju ape yer?
Mr. RH : Sayang pakai ala2 busana muslimah la...
Me: Nak pakai baju warna per??
Mr. RH: better sayang pakai warna putih...nampak suci jer....
Me: .....erm....kalau macam tu syg pakai baju biru..seluar & tudung putih. ok??
Mr. RH : Ok.

Erm...mcm tu la lebih kurang dialog hari tu. Seronok sangat hari tu. Sebabnya saya memang dah lama meminati majalah NUR. selalu berangan jadi cover... dulu siap beli Safi Rania semata2 nak masuk contest pencarian cover Nur. Banyak kali isi borang...tapi tak hantar...malu...bukan cantik mana pun nak jadi cover... pastu...x confident langsung...

Tapi tak tahu kenapa...time ni saya teruja sangat. pastu bila Mr. RH sangat2 sporting dan menyokong saya.. Terus confident. walaupun sebenarnya masa tu saya cuak.

Kami sampai kat Karangkraf dalam kul 9.15 pagi. 



Karangkraf..tapi studio bukan kat sini..kat bangunan kaler merah tu...


Sampai kat sana terus call Cik Azza... dia suh datang ke studio terus..Sampi kat studio tu..kena tunggu jap..tak ramai orang pun. maybe pagi sangat lagi kot. tengah saya menunggu tu datang sorg lagi nk test-shoot gak. sementara tu...borak2 ngn Mr. RH. dia kata kawan dia keje kat situ.. 




hish...isipadu pipi yang kian bertambah tidak dpt disembunyikan lagi..huhuhu




Mr. RH saya ni ala2 model plak....sape yg test-shoot ni???


Tak lama pastu dia suh masuk studio. Kena isi borang. pastu photo-shoot. Memang nervous la sebab saya tak pernah photo-shoot macam ni...dia ngan lampu2  yang banyak.. dia suh pose...ntah macam mana la rupa saya posing tu... layan kan jer... 

Tak lama pun kejap jer..pastu siap dah...Lega... dapat ke tak dapat jadi Cover NUR bulan Disember ni tak tahu la.. Kalau dapat memang BEST la... Tapi kalau tak dapat pun saya bersyukur. sekurang-kurangnya merasa la pergi photo-shoot tu jadi penghias majalah. tu pun dah satu kejayaan bagi saya. hehehe...

Tapi yang paling bermakna ialah..saat manis tu saya kongsikan dengan insan tersayang...Mr. RH...
Ayang..terima kasih sebab temankan sayang. Thanks coz make my dream comes true!!


mata Mr. RH macam tak cukup tidur jer...hehehe


Terima kasih kerana bagi support kat saya.
Mr. RH.. Saya sayang awak tau!!!




p/s: agak2 dapat tak saya jadi Cover NUR bulan Disember ni??? tapi kan..Mr. RH yang dapat offer tuk jadi cover. tapi bukan majalah NUR la..Maskulin kot?? 
Ayang...amek je la offer tu.. Sayang akan menyokong Ayang.. Siapa tak bangga kalau orng kesayangan dia jadi COVER. Bangga tau!! cuma...mesti nnt ayg makin ramai peminat...tapi jgn lupa peminat no.1 ni tau!! 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LIKE eh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

cinta (62) agama (58) islam (27) friends (24) jodoh (18) idea (13) doodles (9) career (8) mood (7) follower (5)