Ahad, 27 November 2011

Monolog #18 : Warna







Moga warna-warna kelam 
yang telah tercorak dan terlakar dulu
akan pudar dan hilang...
lenyap terus dari diari hidup ini...


Moga hari-hari yang mendatang 
akan kita corakkan 
penuh dengan warna ceria dan bahagia..


Moga bunga-bunga 
kegembiraan dan kebahagiaan 
akan terus menguntum dan mekar
dalam taman kehidupan 


Moga hari-hari yang akan kita lalui
lebih baik dan bahagia
berbanding dari hari-hari yang telah kita tinggalkan



Pergilah jauh 
duhai kedukaan  dan kelukaan
penuhilah hidupku 
dengan kebahagiaan..


Ya Allah...


Aku hanyalah insan yang lemah 
Aku insan yang selalu lupa
Aku insan yang sangat kerdil
Aku selalu mengharapkan pertolongan dariMu...


Ya Allah....

lindungilah aku
bantulah aku
bimbinglah aku 
kurniakanlah taufik dan hidayahMu


Ya Allah...

Moga setiap langkah yang bakal ku selusuri
hanya menuju jalanMu yang lurus
Jalan yang Kau redhai
biarlah hidup dan matiku
hanya untuk terus sujud padaMu....


~Naj Ahmadi ~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LIKE eh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

cinta (62) agama (58) islam (27) friends (24) jodoh (18) idea (13) doodles (9) career (8) mood (7) follower (5)