Khamis, 21 Mac 2013

Keputusan SPM dah keluar??

Assalamualaikum...


Hari ini adik-adik yang menduduki SPM dapat keputusan SPM mereka. Macam mana keputusan SPM anda semua?? Kepada yang mendapat keputusan cemerlang, TAHNIAH diucapkan. Moga ia menjadi tiket untuk menempa kejayaan di masa akan datang. Moga dengan keputusan tersebut anda semua dapat melanjutkan pengajian ke peringkat yang lebih tinggi.





Pasti ibu-bapa semua tersenyum gembira hari ini. Bagi yang tidak mendapat keputusan seperti yang diharapkan, jangan sedih. Mungkin boleh usaha lagi di masa akan datang. Masih banyak lagi peluang menanti anda. Mungkin tidak di laluan akademik. Apa salahnya cuba nasib di aliran kemahiran pula.



                                                  


Teringat pula semasa saya mengambil keputusan SPM dulu. Debarannya...Allah sahaja yang tahu. Terbayang wajah ibu dan ayah. Macam mana la kalau saya tak dapat keputusan yang cemerlang. Risaunya bukan kepalang. Masa nak ambil keputusan tu saya naik bas. Lepas tu nak samapi ke sekoalh berjalan kaki dari Stesen Bas Klang ke sekolah saya. Dalam perjalan tu terserempak dengan kawan-kawan. semua ucapkan tahniah pada saya. Kata mereka saya dapat 8. Erm.. 8 Agregate ke?? zaman saya dulu masih pakai sistem gred/pangkat dan agregate. Syukur la kalau dapat 8 agregate..pangkat 1.

Sampai je sekolah...jeng..jeng..jeng.. inilah keputusan SPM saya...
.
.
.
.
.
.
.
.



Alhamdulillah. Saya pelajar terbaik keseluruhan tahun itu. Tak sangka jugak dapat keputusan seperti ini. Syukur... Tapi tu cerita 15 tahu yang lalu.... hehehehe. Kenangan manis yang terlakar di dalam diari hidup saya....







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LIKE eh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

cinta (62) agama (58) islam (27) friends (24) jodoh (18) idea (13) doodles (9) career (8) mood (7) follower (5)