Khamis, 2 Januari 2014

PhD #3: Top 100 universities in the world

Misi mencari universiti diteruskan lagi. Bukan mudah sebenarnya untuk memilih universiti yang terbaik untuk kajian PhD kita. Pentingkah status ranking?? Seorang sahabat saya menyatakan bila kita buat PhD, ranking universiti bukanlah perkara utama di dalam pemilihan sesebuah universiti. Tetapi yang penting adalah supervisor yang kita nak pilih.

Tapi bagi saya, kalau boleh memang saya nak dapatkkan universiti yang terkemuka di dunia. Kalau boleh universiti yang salah pilih mestilah di dalam ranking TOP 100. Ikutkan impian memang saya memasang angan-angan untuk ke University of Cambridge. Ikut ranking dunia #6.



.
.
.




.
.
.






Kalau dapat universiti terkemuka, orang kata payah nak lulus PhD. Entah la, macam-macam pendapat dan pengalaman orang yang saya baca. Tak yah fikir-fikir sangatlah. Mohon sahaja. Pastu tawakkal pada Allah. Rezeki tu Allah kan dah tulis di Luh Mahfuz. Kita tinggal nak usahakan jer.



All the best to me! :-)







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LIKE eh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

cinta (62) agama (58) islam (27) friends (24) jodoh (18) idea (13) doodles (9) career (8) mood (7) follower (5)