Rabu, 6 April 2016

Nota Inspirasi #49: Sungguh Aku Bahagia



Hari ini saya sangat bahagia kerana dapat melihat bidadari ini tersenyum. Berkali-kali dia memeluk saya. Sambil berkata "Najah, today I am so HAPPY! You are very kind and you have a good heart."

.
<3 br="">Saya terkedu. Lidah jadi kelu. Terasa sebak di dada.

.

Kami.


Sebenarnya, saya yang rasa sangat gembira. Bila lihat wajahnya ceria. Senyumannya mengubat rasa rindu. Di wajah yang penuh garis kedutan, saya lihat wajahnya sangat manis dengan senyuman.

Sungguh, Allah itu sangat baik. Dia titipkan kasih sayang dalam jiwa setiap hambaNya. Pertemuan kami tak lama mana. Tapi sangat bermakna.

Sebelum beliau pulang, saya pandang matanya dan katakan.. "Madam, now we are your daughter."

Bertambah gembira dia. Terus dia rangkul kami seorang demi seorang. dipeluk kemas dan erat. Sungguh. Air mata tak mampu ditahan.

.

Sungguh aku bahagia
Bila lihat dirimu gembira
Senyuman manis ceria
Tanda hatimu juga bahagia

Sungguh aku bahagia
Bila hanya jadi hambaNya
Berkasih sayang kerana Dia
Bersilaturrahim sampai ke syurga

Sungguh.. aku rasa bahagia
Bila lihat dirimu tertawa
Walaupun seketika cuma
Tapi ia cukup bermakna

Sungguh..aku rasa bahagia
Merasa cukup dengan segala kurnia
Mengharap belas ihsan Allah setulusnya
Suburkan cinta dan kasih di hati kita



( Safinatunnajah Ahmadi, 2016)
<3 br="">Yang bahagia lihat orang gembira
Liverpool with Love <3 br="">




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LIKE eh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

cinta (62) agama (58) islam (27) friends (24) jodoh (18) idea (13) doodles (9) career (8) mood (7) follower (5)